نرخ تبدیل چیست؟
منظور از نرخ تبدیل یعنی این که چه درصدی از مجموع بازدیدکنندگان سایت شما کاری که شما میخواستید را انجام داده اند. نرخ تبدیل بالا نشان از موفقیت بازاریابی و طراحی یک وب سایت دارد. به عبارت دیگر، مردم آن چیزی که شما ارائه میدهید را میخواهند و آن را به راحتی بدست می آورند.
چگونه میتوان نرخ تبدیل را بهبود بخشید؟
نرخ تبدیل با توجه به صنعت و مدل کسب و کار متفاوت است. افزایش نرخ تبدیل به معنای آن است که بیشتر ترافیک سایت شما کاری را انجام میدهند که منجر به رشد کسب کار شما میشود؛ برای مثال از وب سایت شما خرید میکنند.
نرخ تبدیل پایین میتواند به خاطر یکی از موارد زیر باشد:
- لندینگ پیج برای انجام آن کاری که از کاربر انتظار دارید ناکارآمد است یا انجام آن کار را مشکل میکند.
- یا پیشنهاد شما به کاربر خیلی ارزشمند نیست و یا خیلی گران است.
پیشنهاد شما به کاربر
بهترین راه حل برای بهبود نرخ تبدیل تغییر پیشنهاد است. اگر پیشنهاد شما غیر قابل مقاومت باشد بیشتر بازدیدکنندگان میخواهند آن پیشنهاد را دریافت کنند.
بهینه سازی تبدیل سایت
زمانی که شما مطمئن شدید چیزی که پیشنهاد میدهید را بازدیدکنندگان شما میخواهند، میتوانید نرخ تبدیل سایت را با بهینه سازی سایت بهبود دهید. برخی از بهینه سازی ها به شرح زیر است:
- از المان های مختلف داخل صفحه تست A/B بگیرید تا مشخص شود کدام نسخه نرخ تبدیل بیشتری دارد.
- مطمئن شوید که عناوین صفحه ارزش اصلی آن صفحه را منتقل میکند.
- سعی کنید دکمه های سایت بزرگ باشند یا رنگ متفاوتی داشته باشند.
- المان های مهم سایت (مانند فورم یا دکمه ها) را بالای صفحه قرار دهید.
- دکمه های cta ای که توجه افراد را به خود جلب میکنند استفاده کنید.
- از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
- بهتر است در صفحه لندینگ پیج ویدئو داشته باشد.
- مطمئن شوید لندینگ پیج و سایت شما در موبایل به خوبی کار میکند.
- از طریق چت یا تماس تلفنی دسترسی مشتریان بالقوه به خود را آسان کنید.
مطالعه بیشتر: تست A/B چیست؟
مطالعه بیشتر: مفهوم CTA در طراحی سایت یعنی چه؟
به نقل از: wordstream