محتوا

  • اصول مهندسی اطلاعات

    مهندسی اطلاعات بر روی سازماندهی، شکل دادن و برچسب گزاری محتوا به شیوه ای موثر و پایدار تمرکز دارد. هدف از مهندسی اطلاعات کمک به کاربران برای پیدا کردن اطلاعات و انجام کاری که از آنها انتظار میرود میباشد. بنابراین برای رسیدن به این هدف، نیاز است تا بدانید چگونه هر بخش از اطلاعات به یکدیگر مرتبط هستند.

  • اصول استراتژی محتوا (content strategy basics)

    استراتژی محتوا بر روی طراحی، ایجاد، ارسال و سیاست گذاری محتوا (content governance) تمرکز دارد. محتوا تنها شامل کلمات نمیباشد بلکه تصاویر و مولتی مدیایی که در وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد نیز محتوا محسوب میشوند. داشتن محتوایی مفید و قابل استفاده با ساختار مناسبی که بتوان آنرا به راحتی پیدا کرد برای بهبود تجربه کاربری وب سایت امری حیاتی محسوب میشود.

  • چرا گوگل عنوان سایت را در نتایج جستجو تغییر میدهد

    تقریبا هر کسی که یک سایت شخصی برای خودش دارد از اهمیت عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل آگاه است. عنوان صفحه خوب میتواند باعث شود رتبه شما در نتایج جستجو بهتر شود و ترافیک بیشتری به سایت شما بیاورد، در حالی که عنوان سایت ضعیف میتواند باعث شود کاربر سایت شما را نبیند و در نتیجه بجای سایت شما سایت رقبای شما را ببیند.

  • تفاوت SEO (سئو) و SEM

    عبارت سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) و SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) مشابه اند – و بعضی وقتها بجای همدیگر استفاده میشوند، اما سئو و SEM خدمات متفاوتی هستند.

  • چگونه کدهای وب سایت را بهینه کنیم تا وب سایت ما در نتایج جستجو در رتبه بالایی قرار بگیرد

    برای داشتن استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو، توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به محتوا و ساختار HTML توجه دارند. تاکید موتورهای جستجو بر روی محتوای مهم، عنوان صفحه، متن با غلظت بالای کلمات کلیدی، meta description، و مهندسی اطلاعات است. وب سایتی که کیفیت محتوا و کدهایش غالب شود رتبه بالایی در موتورهای جستجوی اصلی بدست می آورد. تاکتیک های زیادی برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو وجود دارد، اما تاکتیکی را انتخاب کنید که با وب سایت شما هم خوانی دارد. توجه داشته باشید که هیچ وقت قابلیت و عملکرد وب سایت خود را فدای سئو نکنید. در اینجا به برخی از اطلاعات پایه مربوط به بهبود کد از منظر سئو اشاره میکنم.

  • رهنمودهای در دسترس بودن محتوای وب

    طراحی برای دردسترس بودن صفحات وب بدین معنی است که طراح سایت باید این احتمال را در نظر بگیرد که خیلی از کاربران ممکن است محتوای سایت را بصورتی کاملا متفاوت نسبت به شما میبینند.

  • دسترسی سریع یعنی بهینه سازی مناسب موتورهای جستجو

    خیلی از طراحان وب سایت بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را "حیله کثیف" میدانند و دلیل خوبی هم دارند: بهینه سازان موتورهای جستجو اغلب نتایج موتورهای جستجو را با اسپم آلوده میکنند و پیدا کردن اطلاعات مرتبط را در هنگام جستجو آلوده میکنند. اما در حقیقت، بیش از یک نوع بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد. در استفاده رایج، سئو " کلاه سیاه" با هر وسیله ممکن به دنبال رتبه بالا در نتایج جستجو میباشند در حالی که سئو "کلاه سفید" به دنبال کد نویسی است که با موتورهای جستجو دوست میباشند.