مقالات طراحی سایت

آموزش موارد مربوط به طراحی و ساخت وب سایت

cta معمولا تصویر و یا متنی است که بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما را تشویق به انجام کاری میکند. برای همین به اصطلاح به آن فراخوانی برای یک کار یا call to action میگویند.

مفهوم CTA

کاری که شما از بازدیدکنندگان خود توقع دارید تا انجام دهند هر چیزی میتواند باشد: دانلود کتاب، ثبت نام، خرید کپن، شرکت در فعالیتی خاص و غیره. از cta میتواند در هر جایی در کسب و کار خود استفاده کنید. به عبارت دیگر حتما نباید در وب سایت باشد بلکه میتواند به جز وب سایت شما در خبرنامه، ایمیل یا حتی در انتهای یک خبر باشد.

اگر هنوز دقیقا نمیدانید cta چیست تصویر زیر را ببینید:

مفهوم CTA

طراحی cta اینطور نیست که یک دکمه طراحی کنید و بنویسید "کلیک کنید". برای داشتن یک cta خوب و موثر لازم است چند نکته را رعایت کنید که در ادامه بصورت چک لیست توضیح داده شده است.

طراحی جذاب: برای اینکه بر روی cta کلیک شود در وحله اول باید دیده شود. بنابراین رنگ cta باید با طراحی سایت شما متفاوت باشد. همچنین باید آنقدر بزرگ باشد که دیده شود (حدود 225PX عرض و 45PX ارتفاع).

نوشته روی cta باید طوری باشد که کاربران را به کلیک کردن ترقیب کند: تنها نوشتن "کلیک کنید" برای ترقیب کاربران شما کفایت نمیکند. از عبارات جذاب برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.

پیشنهادات کاملا شفاف ارائه کنید: کاربران باید بدانند دقیقا پس از کلیک بر روی cta چه اتفاقی رخ خواهد داد. قرار است کتاب یا قالب پاورپوینت دانلود کنند؟ دمو محصول ببینند یا برای خبرنامه ثبت نام کنند؟ مطمئن شوید مخاطبان شما میدانند پس از کلیک بر روی cta چه بدست خواهند آورد.

یک صفحه ویژه (بصورت ایده آل یک لندینگ پیج) که پیشنهادات شما در آن آمده است طراحی کنید: اگر میخواهید cta شما تاثرگذار باشد کاربران خود را پس از کلیک به صفحه اختصاصی (لندینگ پیج) هدایت کنید. برای مثال cta شما همچنان cta خواهد بود اگر پس از کلیک به صفحه تماس با ما منتقل شود (که صفحه لندینگ پیج نیست)، اما آنقدر تاثیرگذار نخواهد بود اگر به صفحه ویژه ای که مثلا برای دانلود کتاب طراحی شده است منتقل شوند.

به نقل از: hubspot

نوشتن دیدگاه