مقالات طراحی سایت

آموزش موارد مربوط به طراحی و ساخت وب سایت

همانطور که میدانید همه انسان ها بلافاصله از تکنولوژی های جدید استفاده نمیکنند، خواه این تکنولوژی تازه مزایای زیادی داشته باشد. آن چیز که مشخص است این است که انسان ها در مواجهه با یک تکنولوژی تازه رفتارهای مختلفی از خود بروز میدهند. براساس این رفتار ها اورت راجرز مشتریان را به پنج گروه تقسیم کرده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 مراحل پذیرش تکنولوژی تازه توسط مشتریان

نوآوران 2.5% (Innovators): نوآوران اولین افرادی هستند که تکنولوژی تازه را می پذیرند. نوآوران خیلی ریسک پذیر، جوان، از طبقه اجتماعی بالا، و به لحاظ مالی مرفه هستند. این گروه خیلی اجتماعی هستند و ارتباط نزدیکی با منابع علمی و دیگر نوآوران دارند. ممکن است ریسک پذیری آنها در پذیرش تکنولوژی تازه منجر به ضرر مالی شود ولی وضعیت مالی خوب این امکان را به آنها میدهد تا این ضررها را جبران کنند.

پذیرندگان اولیه 13.5% (Early Adopters): این افراد دومین گروهی هستند که تکنولوژی تازه را می پذیرند. این افراد نسبت به گروه های دیگر حکم رهبر را دارند. پذیرندگان اولیه عموما جوان و از طبقه اجتماعی بالا، مرفه، درس خوانده، و نسبت به پذیرندگان نهایی جلوتر هستند. در مقایسه با نوآوران آنها در انتخاب خود حساس هستند. بخاطر انتخاب های دقیقی که در پذیرش تکنولوژی تازه دارند، این گروه بر روی گروه های دیگر تاثیر گذار می باشند.

اکثریت اولیه 34% (Early Majority): افراد این گروه پس از گذشت زمان خود را با تکنولوژی تازه وفق میدهند. این زمان از زمان پذیرش نوآوران و پذیرندگان اولیه بسیار بیشتر است. اکثریت اولیه در روند پذیرش تکنولوژی تازه کندتر هستند. این افراد وضعیت اجتماعی متوسط رو به بالا دارند، با پذیرندگان اولیه در تماس هستند، و بندرت در این سیستم حکم رهبری دارند.

اکثریت نهایی 34% (Late Majority): افراد این گروه پس از اینکه شماری از افراد جامعه تکنولوژی تازه را پذیرفتند آن را می پذیرند. این افراد در مورد تکنولوژی بسیار بدبینانه تحقیق میکنند و معمولا پس از آن که شمار زیادی از افراد جامعه آن تکنولوژی را بپذیرفتند، آن را می پذیرند. اکثریت نهایی عموما در مورد نوآوری بدبین هستند، وضعیت اجتماعی پایین دارند، به لحاظ مالی وضعیت خیلی خوبی ندارند، در تماس با دیگر افراد گروه خود و گروه اکثریت اولیه هستند، و خیلی کم نقش رهبری افکار عمومی را بر عهده دارند.

عقب افتادگان از تکنولوژی 16% (Laggards): افراد این گروه آخرین افرادی هستند که خود را به تکنولوژی تازه وفق میدهند. بر خلاف گروه های قبل، افراد این گروه به هیچ عنوان رهبری افکار عمومی را برعهده ندارند. این افراد عموما نسبت به تغییرات مقاومت میکنند. عقب افتادگان از تکنولوژی عموما تمایل دارند تا "سنتی" باقی بمانند، آنها نسبتا در پایین ترین سطح اجتماعی قرار دارند، وضعیت مالی آنها نسبت به گروه های دیگرکم تر است، به لحاظ سنی از همه گروه های دیگر پیرتر هستند، و تنها با خانواده و دوستان خود در ارتباط هستند.

به نقل از: on digital marketing

نوشتن دیدگاه