محصولات ساده نظیر توییتر یا دوربین فیلمبرداری فلیپ تاثیرات زیادی بر روی بازار گذاشته اند. از آنجایی استفاده از آن محصولات راحت میباشد کاربران زیادی دارند. این محصولات قابل اعتماداند و بنابراین افراد دیگر آنها را توسعه میدهند. همچنین این محصولات سازگارند و به همین علت میتوان از آنها به شکل های مختلف استفاده کرد.
با همه گیر شدن وب، تلفن های هوشمند، و کامپیوترهای ارزان قیمت، مخاطبان تکنولوژی بیشتر شده اند. بنابراین فرصتهای روبه رشدی برای محصولاتی که ساده و تاثیرگذار هستند بوجود آمده است.
هرچند محصولات پیچیده جذاب به نظر میرسد اما افزوردن فیچرهای تازه به یک نرم افزار باعث میشود تا محصول ناپایدار شود. هرچه فیچرهای بیشتر به محصول اضافه شود امکان دیده شدن فیچرهایی که برای کاربران ارزش واقعی ایجاد میکند کم میشود. بنابراین کاربران این احساس به آنها دست میدهد که آن محصول به درد آنها نمیخورد. همچنین اضافه کردن پیچیدگی یعنی اضافه شدن کدهای بیشتر به محصول که منجر به افزایش هزینه نگهداری میشود. همین امر باعث میشود تا محصول نهایی خیلی سخت به تغییرات بازار واکنش نشان دهد.
البته توجه داشته باشید که سادگی به معنای مینیمال بودن نیست. موادی که استفاده میشود، محلی که روی آن تاکید میشود و شیوه ای که برای ترکیب فیچرها استفاده میشود تاثیرات دراماتیک بر روی طرح نهایی دارد. کاربران محصول نهایی آن تغییرات را خواهند دید و روی این تفاوت های جزیی ارزش قائل میشوند، مثل تفاوتهای جزئی که بین گوگل و بینگ وجود دارد.
به عبارت دیگر، میتوان بدون مینیمال بودن ساده بود. شخصیت طراحی تجربه کاربری از وسیله ای که استفاده میشود، برندی که معرفی میشود، و کاری که کاربران باید انجام دهند می آید.
به نقل از: گیلز کولبورن