پیتر مورویل یکی از پیشگامان مهندسی اطلاعات و تجربه کاربری است. وی برای توضیح جنبه های تجربه کاربری دیاگرام تازه ای تحت عنوان دیاگرام کندو عسل تجربه کاربری user experience honeycomb را طراحی کرد.
در مرکز تجربه کاربری ارزش قرار دارد. یعنی اینکه کاربران باید مطمئن شوند که این کالا یا خدمات برای آنها ارزش ایجاد میکند یا نه. علاوه بر آن محصول یا خدمت یا محتوا باید ویژگی های زیر را دارا باشد:
- مفید useful: محصول یا خدمت یا محتوا باید اصیل باشد و یک نیازی را برطرف کند
- کاربردپذیر usable: استفاده از آن راحت باشد.
- خوشایند desirable: تصویر، هویت، برند و دیگر المان های طراحی احساسات و تحسین کاربران را برانگیزاند.
- قابل پیدا شدن findable: محصول یا خدمت یا محتوا باید به راحتی قابل نویگیت باشد.
- دسترسپذیری accessible: محصول یا خدمت یا محتوا شما باید طوری طراحی شده باشد تا افرادی که ناتوانی دارند بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
- موثق بودن credible: کاربران باید به محصول یا خدمت یا محتوا که به آنان ارائه میکنید باور و اعتماد داشته باشد.
محمد صالح کاتبی بیست و دوم مارس 2016