مقالات طراحی سایت

آموزش موارد مربوط به طراحی و ساخت وب سایت

تجربه کاربری را میتوان هسته اصلی یک برند در نظر گرفت. به عبارت دیگر تجربه کاربری تمامی احساسات و تجربیاتی است که مصرف کننده از خرید یک محصول بدست می آورید. با توجه به جملات بالا باید گفت برای اینکه یک محصول یا خدمت تجربه کاربری موفقی داشته باشد شما باید ابتدا رفتار مصرف کننده خود را بشناسید. اما واقعا رفتار مصرف کننده به چه معناست؟

برای فهم رفتار مصرف کننده باید از خود بپرسید که آدمها در طول روز چند دفعه تصمیم به خرید محصول میگیرند؟ خیلی از این تصمیمات هر روز گرفته میشود که برخی از آنها بدون فکر است. برای مثال چه بپوشم؟ چه بخورم؟ امروز چکار کنم؟ اکثر تصمیمات برای استفاده از محصول همه روزه و بصورت روتین گرفته میشود و باعث میشود اقتصاد شهرها، کشورها و در نهایت جهان حرکت کند.

  • ارزش و رضایت مصرف کننده را فراهم میکند.
  • دقیقا مصرف کنندگان را هدف قرار میدهد.
  • ارزش شرکت را افزایش میدهد.
  • محصولات و خدمات را بهبود میدهد.
  • مزایای رقابتی ایجاد میکند.
  • این موضوع که چگونه مصرف کنندگان محصول شما را در مقایسه با محصول رقبا میبینند درک میشود.
  • دانش بازاریابی توسعه پیدا میکند.
  • استراتژی ها به سمت اثرگذاری مثبت در جامعه بکار گرفته میشود.

همچنین تصمیم برای استفاده از محصول زندگی مصرف کنندگان را شکل میدهد. چگونه یک تصمیم ساده میتواند انقدر مهم باشد؟ چرا بازاریابان میلیون ها دلار صرف میکنند تا دلایلی را که پشت این تصمیمات قرار دارند را کشف کنند؟

برای تعریف رفتار مصرف کننده باید گفت رفتار مصرف کننده به معنای مطالعه مصرف کنندگان و پروسه ای که آنها عادت دارند یک محصول یا خدمت را انتخاب، مصرف و دور بریزند میباشد. در مطالعه عمیق تر آن تاثیر این پروسه بر جهان بررسی میشود. رفتار مصرف کننده ایده های متفاوت از علوم مختلف نظیر روانشناسی، بیولوژی، شیمی و اقتصاد را با هم یکی میکند.

به نقل از: marketingteacher

نوشتن دیدگاه