تجربه کاربری

  • کاربردپذیری و تجربه کاربری: تفاوت ها و شباهت ها

    تفاوت بین کاربردپذیری و تجربه کاربری

    کاربردپذیری درباره "اثربخشی، بهره وری، و رضایت کاربران در رسیدن به هدف تعیین شده می باشد." درحالی که تجربه کاربری درباره "همه جوانب تجربه کاربر در مواجهه با محصول، خدمت، محیط، یا امکانات" می باشد.

  • تئوری رضایت کاربر: چرا کاربرد پذیری اساس یک تجربه لذت بخش است

    UI جذاب تنها میتواند ظاهر محصول را لذت بخش کند، اما لذت عمیق تنها بخاطر کارآیی، قابل اعتماد بودن، و کاربرد پذیر بودن صورت میگیرد.

  • تست A/B چیست؟

    تست A/B یا split testing اصطلاحی است که برای مقایسه دو نسخه وب سایت به کار می رود تا مشخص شود کدام یک بهتر کار میکند. در این تست شما دو صفحه وب را در دو نسخه و در یک زمان به بازدیدکننده های مشابه نمایش میدهید تا ببینید کدام نسخه "نرخ تبدیل" بیشتری خواهد داشت.

  • نرخ تبدیل یا conversion rate چیست؟

    نرخ تبدیل چیست؟

    منظور از نرخ تبدیل یعنی این که چه درصدی از مجموع بازدیدکنندگان سایت شما کاری که شما میخواستید را انجام داده اند. نرخ تبدیل بالا نشان از موفقیت بازاریابی و طراحی یک وب سایت دارد. به عبارت دیگر، مردم آن چیزی که شما ارائه میدهید را میخواهند و آن را به راحتی بدست می آورند.

  • نیازمندی های وب سایت در طراحی رابط کاربری

    نیازمندی های وب سایت لیستی از عملکردها، ظرفیت ها، یا ویژگی های مورد نیاز و نقشه ای برای ایجاد وب سایت است. چندین نوع نیازمندی میتواند در طول پروسه تعریف شود. این نیازمندی ها برای تمرکز و اولویت بندی نقشه در پروژه فراهم میشوند.

  • اصول مهندسی اطلاعات

    مهندسی اطلاعات بر روی سازماندهی، شکل دادن و برچسب گزاری محتوا به شیوه ای موثر و پایدار تمرکز دارد. هدف از مهندسی اطلاعات کمک به کاربران برای پیدا کردن اطلاعات و انجام کاری که از آنها انتظار میرود میباشد. بنابراین برای رسیدن به این هدف، نیاز است تا بدانید چگونه هر بخش از اطلاعات به یکدیگر مرتبط هستند.

  • اصول استراتژی محتوا (content strategy basics)

    استراتژی محتوا بر روی طراحی، ایجاد، ارسال و سیاست گذاری محتوا (content governance) تمرکز دارد. محتوا تنها شامل کلمات نمیباشد بلکه تصاویر و مولتی مدیایی که در وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد نیز محتوا محسوب میشوند. داشتن محتوایی مفید و قابل استفاده با ساختار مناسبی که بتوان آنرا به راحتی پیدا کرد برای بهبود تجربه کاربری وب سایت امری حیاتی محسوب میشود.

  • همین امروز هم برای یادگیری تجربه کاربری (UX) دیر است

    در زمان نه چندان دور، طراحی یک وب سایت زیبا، کاربردی و قابل استفاده هنر یا حتی کیمیاگری محسوب میشد. طراحی وب سایت هنری مرموز بود.

  • رابط کاربری یا UI چیست

    رابط کاربری (UI) شامل تمام چیزهایی که در وب سایت، اپلیکیشن، سیستم عامل، و... طراحی شده می باشد، مانند تصاویر، کیبورد، موس، ظاهر دسکتاپ و یا حتی شیوه ای که کاربر با اپلیکیشن و یا وب سایت تعامل برقرار میکند. به عبارت دیگر رابط کاربری شامل هر آن چیزی است که کاربر در وب سایت، اپلیکیشن، سیستم عامل و... ممکن است با آن تعامل برقرار کند. رشد روز افزون اپلیکیشن های تحت وب و اپلیکیشن های موبایلی باعث شده تا شرکت ها برای بهبود حداکثر تجربه کاربری اولویت خود را بر روی طراحی رابط کاربری قرار دهند.

  • همه گیر شدن نوآوری: مراحل پذیرش تکنولوژی تازه توسط مشتریان

    همانطور که میدانید همه انسان ها بلافاصله از تکنولوژی های جدید استفاده نمیکنند، خواه این تکنولوژی تازه مزایای زیادی داشته باشد. آن چیز که مشخص است این است که انسان ها در مواجهه با یک تکنولوژی تازه رفتارهای مختلفی از خود بروز میدهند. براساس این رفتار ها اورت راجرز مشتریان را به پنج گروه تقسیم کرده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • تجربه کاربری: شناخت کاربران اهمیت دارد

    شناخت کاربران در طراحی تجربه کاربری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طراحی تجربه کاربری هنگامی که صحبت از سادگی میشود میتوان کاربران را در مواجهه با یک محصول یا خدمت به سه گروه تقسیم کرد.

  • طراحی تجربه کاربری: ساده و قابل استفاده

    محصولات ساده نظیر توییتر یا دوربین فیلمبرداری فلیپ تاثیرات زیادی بر روی بازار گذاشته اند. از آنجایی استفاده از آن محصولات راحت میباشد کاربران زیادی دارند. این محصولات قابل اعتماداند و  بنابراین افراد دیگر آنها را توسعه میدهند. همچنین این محصولات سازگارند و به همین علت میتوان از آنها به شکل های مختلف استفاده کرد.

  • تجربه مشتری چیست؟

    عبارت تجربه مشتری برای توصیف ارتباط بین مشتری و یک کسب و کار استفاده میشود.

  • طراحی تجربه کاربری

    پیتر مورویل یکی از پیشگامان مهندسی اطلاعات و تجربه کاربری است. وی برای توضیح جنبه های تجربه کاربری دیاگرام تازه ای تحت عنوان دیاگرام کندو عسل تجربه کاربری user experience honeycomb را طراحی کرد.

  • رفتار مصرف کننده یا Consumer Behavior به چه معنا است؟

    تجربه کاربری را میتوان هسته اصلی یک برند در نظر گرفت. به عبارت دیگر تجربه کاربری تمامی احساسات و تجربیاتی است که مصرف کننده از خرید یک محصول بدست می آورید. با توجه به جملات بالا باید گفت برای اینکه یک محصول یا خدمت تجربه کاربری موفقی داشته باشد شما باید ابتدا رفتار مصرف کننده خود را بشناسید. اما واقعا رفتار مصرف کننده به چه معناست؟

  • مفهوم CTA در طراحی سایت یعنی چه؟

    cta معمولا تصویر و یا متنی است که بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما را تشویق به انجام کاری میکند. برای همین به اصطلاح به آن فراخوانی برای یک کار یا call to action میگویند.

  • تفاوت طراح تجربه کاربری با کارشناس تجربه کاربری در چیست؟

    طراح تجربه کاربری، معماری تجربه کاربری، مشاور تجربه کاربری، کارشناس تجربه کاربری و... واژه هایی هستند که احتمالا نام آنها را بعنوان یک شغل شنیده‌اید ولی واقعا فرق آنها در چیست؟

  • طراحی تجربه کاربری: طراحی برای استفاده کاربران

    زمانی که ما صفحه وب سایت را طراحی می‌کنیم، باید بپذیریم که کاربران کل صفحه را نمی‌خوانند و بنابراین باید تمامی سناریوهای ممکن را برای آنها درنظر بگیریم.

  • آیا در تجربه کاربری می‌توانم همه چیز را بصورت آشکار نمایش دهم؟

    هدف شما برای هر صفحه وب سایت باید خودآشکار بودن آن صفحه وب باشد، و متوسط مخاطب وب‌سایت شما باید بداند که از سایت شما چگونه استفاده کند.

  • تجربه کاربری چیست

    خلاصه: تجربه کاربری تمامی جنبه های تعاملی کاربر با شرکت، خدمات شرکت و محصول را در بر می‌گیرد.