عبارت سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) و SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) مشابه اند – و بعضی وقتها بجای همدیگر استفاده میشوند، اما سئو و SEM خدمات متفاوتی هستند.
اکثر صاحبان مشاغل کوچک اطلاعات کمی درباره سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) و تاکتیکهای مختلفی که به کمک آنها سایت در رتبه بالایی در نتایج جستجوی اورگانیک قرار گیرد دارند. تاکتیک دیگر درباره کسب و کار اینترنتی SEM است (بازاریابی موتورهای جستجو) که شامل چیزهایی مثل بهینه سازی موتورهای جستجو، لیست پرداختی و دیگر سرویسهای مرتبط با موتورهای جستجو میباشد.
درحالی که دو عبارت شبیه به هم هستند و بعضی وقتها به جای همدیگر استفاده میشود، سئو و SEM با هم متفاوت هستند.
دقیقا بهینه سازی موتورهای جستجو چیست (سئو)؟
میتوان بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را بعنوان استراتژی و تاکتیکی تعریف کرد که به شما این اطمینان را بدهد که سایت شما برای موتورهای جستجو در دسترس است و موتورهای جستجو سایت شما را میبینند.
هدف سئو موفق گرفتن رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو (مانند Google، Bing، Yahoo و غیره) میباشد. کاربران اینترنت اغلب از طریق تایپ آدرس سایت در آدرس بار مرورگر به سایت نمی آیند، بنابراین رتبه سایت برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت حیاتی است.
رتبه بالاتر سایت در جستجوی اورگانیک باعث میشود که شانس دیده شدن وب سایت شما توسط کاربران بیشتر شود.
بطور خلاصه سئو یکسری دستورالعملهای "کلاه سفید" است که به طراحان سایت و تولید کننده های محتوا کمک میکند تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند. برخی از این دستورالعمل ها شامل:
- ایجاد و انتشار محتوای خوب
- استفاده از کلمات کلیدی و آنالیز کلمات کلیدی
- ایجاد لینک برای بهبود شهرت لینک
- استفاده از شبکه های اجتماعی برای سایت
- بهبود نویگیشن سایت برای افزایش بهبود تجربه کاربری
بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟
خیلی از افراد وب سایت خوب طراحی میکنند و بر روی سئو سرمایه گذاری میکنند، اما لزوما مولفه مهمی به نام بازاریابی موتوهای جستجو را دنبال نمیکنند.
SEM حوزه وسیع تری نسبت به سئو دارد. SEM گزینه های مختلف موجود را در بر میگیرد تا از تکنولوژی موتورهای جستجو استفاده کند که میتواند شامل لینکهای تبلیغاتی نیز شود. SEM اغلب فعالیتهایی را که به تحقیق، ارائه، و قرار دادن وب سایت در موتورهای جستجو مرتبط است توصیف میکند. SEM شامل چیزهایی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، لیست پرداخت، و دیگر خدمات و عملکردهای مربوط به موتورهای جستجو میباشد که نمایش و ترافیک سایت شما را افزایش میدهد.
تفاوت SEO (سئو) و SEM
SEM مفهوم وسیع تری نسبت به سئو دارد. هدف سئو افزایش جستجوی اورگانیک است، در حالی که SEM از موتورهای جستجو استفاده میکند تا وب سایت و کار شما را برای مشتریان اینترنتی معرفی کند و ترافیک بیشتری برای وب سایت شما بیاورد.
برای مثال، زمانی که افراد در موتور جستجو "کیف دستی" را جستجو میکنند، نتایج جستجوی اورگانیک جایی است که تکنولوژی سئو به شما کمک میکند تا دیده شوید. لینک های تبلیغاتی که بصورت برجسته بالا یا کنار جستجوی اورگانیک می آید محصول SEM است.
سئو و SEM خدمات رقیب نیستند. سئو زیرمجموعه خدمات SEM است. اگر میخواهید کسب و کاری در اینترنت راه بیاندازید باید هم در لینکهای اورگانیک باشید و هم لینکهای تبلیغاتی که بدین معناست که شما هم سئو را لازم دارید و هم SEM را.
به نقل از: webopedia
دیدگاهها