عبارت تجربه مشتری برای توصیف ارتباط بین مشتری و یک کسب و کار استفاده میشود.
پیتر مورویل یکی از پیشگامان مهندسی اطلاعات و تجربه کاربری است. وی برای توضیح جنبه های تجربه کاربری دیاگرام تازه ای تحت عنوان دیاگرام کندو عسل تجربه کاربری user experience honeycomb را طراحی کرد.
تجربه کاربری را میتوان هسته اصلی یک برند در نظر گرفت. به عبارت دیگر تجربه کاربری تمامی احساسات و تجربیاتی است که مصرف کننده از خرید یک محصول بدست می آورید. با توجه به جملات بالا باید گفت برای اینکه یک محصول یا خدمت تجربه کاربری موفقی داشته باشد شما باید ابتدا رفتار مصرف کننده خود را بشناسید. اما واقعا رفتار مصرف کننده به چه معناست؟
cta معمولا تصویر و یا متنی است که بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما را تشویق به انجام کاری میکند. برای همین به اصطلاح به آن فراخوانی برای یک کار یا call to action میگویند.